Perlindungan Takafulink yang merangkumi perlindungan 3 dalam 1 termasuk khairat kematian, kad perubutan komprehensif dan pelaburan berlandaskan syariah. Dapatkan cadangan pelan perlindungan sekarang!

Perlindungan Takaful Puteri Plus memberi perlindungan khas untuk wanita yang melibatkan penyakit sakit puan. Perlindungan unik ini harus ada untuk setiap wanita di seluruh Malaysia. Dapatkan cadangan pelan perlindungan Takaful Puteri Plus sekarang!

Takafulink MRTA adalah pilihan bijak untuk anda yang berhasrat untuk memiliku rumah idaman sendiri. Polisi nyawa Takafulink MRTA ini digunakan sebagai perlindungan atas pinjaman atau hutang rumah

Takafulink Cerdik adalah pelaburan untuk pendidikan anak anda ada apabila mencapai usia 25 tahun. Dapatkan pelan Takafulink Cerdik untuk anak anda sekarang!

Posted by Muhammad | Wednesday, September 22, 2010 | 0 comments

Mortgage Reducing Term Assurance (MRTA) juga sering disebut sebagai Mortgage Life Insurance. MRTA membantu anda menyelesaikan pinjaman perumahan anda andai sesuatu yang tidak diingini berlaku.

Meskipun kebanyakan orang ramai tidak suka bercakap tentang perkara ini, seperti lumpuh, sakit tenat atau kematian boleh berlaku bila-bila sahaja. MRTA akan merangkumi bahagian yang belum dibayar hutang sekiranya perkara sebegini berlaku. Dengan ini MRTA dapat memberikan anda ketenangan fikiran dan melindungi keluarga anda daripada kehilangan rumah.

Apakah manfaat perlindungan MRTA?
  • Pembayaran kesuluruhan jumlah bayaran untuk pinjaman rumah anda dalam kes kematian atau lumpuh yang berlaku atas sebab-sebab semulajadi, sakit atau kemalangan.
  • Skop perlindungan adalah 24 jam.
  • Nilai pinjaman rumah akan berkurangan dari tahun ke tahun dimana perlindungan MRTA menggunakan insurans takaful nyawa ini dapat menyelesaikan nilai baki pinjaman dan selebihnya akan diserahkan kepada waris yang telah dipilih.

Apa perlindungan yang diberikan untuk MRTA?
  • Ini termasuk lumpuh, penyakit kritikal atau kematian. Namun, ada pengecualian seperti:
  • Kematian akibat bunuh diri dan AIDS / HIV
  • Total atau cacat kekal kerana luka yang diakibatkan diri sendiri, angkatan bersenjata, dan rusuhan
  • Pra-keadaan yang ada seperti AIDS / HIV
Berapakah nilai premium yang perlu saya bayar?
  • Faktor premium bergantung pada jumlah pinjaman yang dilakukan serta tarikh lahir anda

Jika anda antara 18 dan 60 tahun dan kesihatan yang baik, anda berhak untuk mengambil perlindungan MRTA untuk setiap pinjaman bank rumah anda. Dapatkannya sekarang dengan menghubungi kami sekarang!

Leave a Reply

Panel Hospital