Perlindungan Takafulink yang merangkumi perlindungan 3 dalam 1 termasuk khairat kematian, kad perubutan komprehensif dan pelaburan berlandaskan syariah. Dapatkan cadangan pelan perlindungan sekarang!

Perlindungan Takaful Puteri Plus memberi perlindungan khas untuk wanita yang melibatkan penyakit sakit puan. Perlindungan unik ini harus ada untuk setiap wanita di seluruh Malaysia. Dapatkan cadangan pelan perlindungan Takaful Puteri Plus sekarang!

Takafulink MRTA adalah pilihan bijak untuk anda yang berhasrat untuk memiliku rumah idaman sendiri. Polisi nyawa Takafulink MRTA ini digunakan sebagai perlindungan atas pinjaman atau hutang rumah

Takafulink Cerdik adalah pelaburan untuk pendidikan anak anda ada apabila mencapai usia 25 tahun. Dapatkan pelan Takafulink Cerdik untuk anak anda sekarang!

Posted by Muhammad | Thursday, June 17, 2010 | 58 comments

Medical card yang terbaik ialah medical card yang memenuhi segala keperluan dan budget pengguna serta mempunyai nilai perlindungan yang tertinggi . Selain itu, Medical card juga mestilah “Seperti yang dikenakan/seperti yang dicaj”. Walaubagaimana pun, setiap syarikat mempunyai kelebihan dan kekurangan, hanya kita sebagai pengguna hendaklah pastikan sesuatu benefit yang dibeli memenuhi keperluan anda.

- JENIS KAD PERUBATAN TAKAFUL YANG POPULAR DI MALAYSIA -

1) – PRUDENTIAL BSN TAKAFUL BERHAD

(Takaful Health)

Klik pada gambar untuk besarkan

2) – Etiqa Takaful Berhad

Medic Save

Klik pada gambar untuk besarkan

3- TAKAFUL IKHLAS SDN BHD

Ikhlas Medic Assist Takaful.

Klik pada gambar untuk besarkan

4) – MAA Takaful Berhad

Smart Medic 100

Klik pada gambar untuk besarkan

5) – SYARIKAT TAKAFUL MALAYSIA BERHAD

My Medicare

Klik pada gambar untuk besarkan


Credit kepada http://takafulinsurance08.wordpress.com/

58 Responses so far.

  1. hanani says:

    saya nak tanya utk preduential bsn ader takaful link ker?

  2. boley tlg comparekn medical card pru-bsn dengan axa-affin?

  3. produk takaful tak boleh dibandingkan dengan konvensional.

    tak silap saya, produk konvensional jauh lebih menarik n murah berbanding produk takaful.

    namun sebagai org islam yang mementingkan/mengutamakan akan isu halal dan haram. Pilihlah produk2 dari syarikat yang hanya ada perkataan "Takaful" samada di awal atau dihujung nama syarikat tersebut.

  4. ADIKA says:

    LEH SAYA TANYA KNP NAK BANDING KAN PRODUCK2 MEDICAL KAD COMPANY LAIN???HARGA KENAPA XDIBANDINGKAN PULAK??

  5. eiza says:

    maa takaful tak ada ko-takaful seperti syarikat-syarikat yang lain...

  6. hanna says:

    Hehe yg pru bsn tuh mmg semua seperti di caj tapi tertakluk pd klausa. Mcm tak telus.. maa ada rider tambahan utk kanser n dialisis. No worry my clients. Owh my fren just discaj from demc guna pru tapi byk masalah yg sangkut nasib baik ada company insuran

  7. Unknown says:
    This comment has been removed by the author.
  8. Heal Me says:

    hanna... maybe you should find out what's the really problem is.. if I'm not mistaken, DEMC is not in PRU panel hospital listing.. that's why (maybe) the problems occurred..

  9. Afdhal At says:

    Sekarang ni Pru Bsn dah ada plan Zero Deductable, bermaksud tiada lagi ko-takaful. Harga minimum bilik pula 200 sehari. Kalau dari segi claim, kemungkinan pesakit pernah ada rekod kesihatan yg tidak dinyatakan. Syarat yg sama bagi mana2 syarikat sekali pun. Fikir-fikirkanlah. Wallahualam. :-)

  10. safuan says:

    Check Insurance/Takaful charges, PRU mahal than others takaful operator..seriously, jgn ckp bagus luaran je..

  11. Arif says:

    Compare la dengan great eastern takaful ....tu pun kalau berani.

  12. Assalamu'alaikum Wrmbth, terima kasih atas perbandingan secara langsung kadar perlindungan medical card kad medical card bagi pelbagai pengendali takaful. Memang satu maklumat yang baik bagi pengguna dan orang yang mengumpul kelebihan2 produk dipasaran.

    Dengan cara ini kita boleh jadi lebih kreatif untuk mewujudkan lebih banyak produk halal dipasaran. Lebih ramai yang beralih ke sistem islamik lebih baik kerana insurans konvensional tidak bebas dari unsur judi riba dan gharar. Besar beza antara halal dan haram. Dan syurga sememangnya mahal dan ganjaran bagi mereka yang mencari kebenaran insyaallah.

  13. Semua produk takaful halal. Bank Negara dah bagi garis panduan dan sentiasa pantau. Moga industri perbankan islam dan takaful akan terus membangun dan menarik minat orang islam dan bukan islam.

  14. Shukri says:

    Yang ni lama pny..blh buat perbandingan utk produk terbaru x.dgr kata etiqa ada lancarkan ultra medic. .tiada co takaful

  15. Assalamu'alaikum WrmbthMedical card takaful anda untuk pelan individu atau keluarga? Lagipun untuk diatas ni untuk pelan lama kan. Ada tak maklumat yang baru? Jika ada yang cover keluarga, boleh hantarkan quotation untuk suami 29 isteri 30 dan anak 2

    Saya sedang mencari wakil ejen takaful shah alam atau dikawasan sekitar. Mudah sikit

  16. Unknown says:

    Sesiapa dr banting dengkil shah alam sepang yg ingin mengetahui TAKAFUL PRUDENTIAL BSN boleh hubungi saya utk bantuan. Azlie 019 3861021

  17. Unknown says:

    Assalamualaikum...semua product takaful adalah bagus...tetapi sebagai agent takaful dan sesama islam..kita xboleh buruk2 kan takaful lain kerana masing2 ade kekuatan dan kelemahan..jadi sebgai customer boleh lah buat pilihan yg terbaik untuk diri anda semua..kerana pilihlah product berlandaskan syarak islam..kerana jika kita salah pilih ke insurance conventional di akhirat nnt ALLAH akan tye sumber duit kita belanja kan..all takaful is the best..but make a choice who is the best takaful operator in ASIA this 2012..kaji selidik product takaful make review..
    ape2 hendak tahu ilmu takaful yang baik boleh hubungi saya...
    013-4424161...en hazwan..

    assalamualaikum

  18. Unknown says:

    Wsalam.sy agent prubsn.tinggal di banting. In syaa Allah leh bantu.reply ye jika msih sedang mencari.tq azlie 019 3861021

  19. Unknown says:

    Jangan bandingkan produk... n Jgn ingat produk gah.. tp kalau service dan claim x bagus pn x guna juga.. sebaiknya kita sebagai pelanggan kena buat survey dan pilih yg sng servis... mahal tp servis bagus dan murah tapi servis x bagus.. yg mne pilihan anda? pk2 la.. =)

  20. ismael says:

    Salam..kepada halalan toiyiba..anda boleh hubungi saya untuk mendapatkan maklumat..kami akan beri penerangan..keutamaan kami dr prubsn adalah pemahaman yg diterima oleh pelangan..beli atau tidak bukan persoalannya..ismael -0136451015

  21. Unknown says:

    compare la harganya sama

  22. osz says:

    seiapa nak mengetahui lebih lanjutt tentang etia takaful..blh call number ni.01129245715 khairul.

  23. no need to compare.. even i agent prudential, tak perlu compare. yg penting sales after servicing. kita sama2 cari makan dlm bidang insurans. rakyat malaysia skrg dh bijak menilai mana yg terbaik. all the best kepada semua agent2 insurans. yg penting save more lives and happy servicing ok. ;)

    Hazniza
    Prudential Bsn Takaful
    0126291963

  24. salam.... cuma nak berkongsi, mencari yang halal itu memang amat dituntut dalam islam, tak kira syarikat takaful manapun yang kita pilih untuk mendapatkan perlindungan, semuanya pun ada memiliki kelebihan dan kekurangannya masing2, yang yang membezakan antara kesemua syarikat takaful tersebut adalah service selepas jualan, jadi sebelum membuat pilihan pastikan kita kenal dulu betul2 wakil dari syarikat tersebut, supaya kemudian hari dia akan membantu kita untuk memudahkan proses kemasukan atau tuntutan di hospital kelak, janganlah obses sangat nak mempertahankan syarikat yang anda wakili atau telah anda langani product mereka, syarikat tersebut sedikitpun takkan terjejas dengan perbalahan kita, malahan akan terus mengaut keuntungan, yang penting apakah sumbangan kita pada masyarakat (agent2) dan persediaan kita untuk keluarga dan diri kita (pelangan2), jadi tanyalah diri sendiri, adakah kita ikhlas untuk memajukan diri dan keluarga kita atau hanya hendak mengaut keuntungan sahaja seperti syarikat2 tersebut... wallahualam.... sekian, wasallam....

  25. aDib says:

    Nak tNya kad flexi med prudential tu konvesional tu jenis yh halal ke haram..sbb kad tu xd tulis takaful.hmm

  26. liza says:

    Thanks for the informations. Good to compare so that users have broad understanding on which they want to choose. But, some of the plans are outdated.
    Takaful is an insurans, but they used Islamic system/model. So thus, all the conventional insurans have to combine so that they get the title 'Islamic insurer'. Why?? Because majority Malaysian are Muslims or Malay and that's why they targeting these people. If u look to conventional insurer, whose inside?- majority is non-malay or non muslim. Who are the highest highest highest authority in the list?
    Just try to Google for it, u will hardly find one! In some ways u will find the 'ahli jawatankuasa syariah only. Oh yes, each takaful must have this. I meant, the CEO and above CEOs of the company.
    Try to look for these. If you got, please share to me and others.

    Just my 1cent opinion. Those out there, please share the truth to customers.
    Tq

  27. Tp..konvesional sy amik tu menggunakan dana syahriah..boleh ke?

  28. Nk tahu lebih lanjut ttg great eastern takaful leh contact saya
    0193301880

  29. redza.am says:

    kalau nak takaful medical card yang murah, boleh cuba AIA Public Takaful. boleh diambil sebagai standalone ataupun rider. premium rendah, coverage tinggi. tiada had seumur hidup. had tahunan dari 90k ke atas.

    layari www.takafulaia.com.my

  30. CUBE Compare dgn AIA PUBLIC TAKAFUL...HA3...

  31. Unknown says:

    Good comparison.... for new year...make comparison dengan great Eastern takaful Tuan.
    (Best takaful Operator in Asia 2013) Hope semua agent jgn Hidden...kesian pada Client..
    Kaji betul2, jangan macam sya. da buat 3bulan bersama Pru, tapi tidak dikontrakkan..
    Apatah lagi kes saman dr client yg tidak cover penyakit peringkat awal...
    Pesanan saya, just kaji..jangan hiddden...Jangan nak kejar sale semata2...

  32. Assalam....BERBALIK KPD LIZA...betul cakap dia tu..nak kata takaful ni bagus sangat taktaulah kita pun x kaji selidik...kadang2 kita rasa ragu2 pun ada..yela kita sebagai orang awam nak cari yang halal n jujur...lagi2 pendapatan yang agak menghadkan sekarang....tapi penyakit tentu masa ALLAH nak bagi....tapi sefaham saya yang kurang ilmu ni terfikir juga seperti liza tu cakap sekadar nama je takaful ni nak tarik perhatian orang islam n orang melayu....ADA KITA KAJI KE MANA SUMBER pelaburan takaful tu..susah kan????sekadar letak panel syariah dalam senarai board tapi org2 atasan tetap dari bkn org islam yang kuasai....saya masih belum jumpa lagi SYARIKAT takaful dari CEOnya ORANG ISLAM kalau sekadar panel penasihat syariah je...maknanya TAKAFUL belum lah bersih sangat...diorang pun manusia jugak...xda kuasa sangat...sekadar memenuhi syarat bank negara...memang susah nak hidup sakarng ni nak cari yang halal...
    tapi bagus juga buat comparison macam ni tapi biarlah telus n updated...sekadar fikir luar kotak...ssah nak dapat syurga yang mahal tu...!!!! WAIMA ayam yang kita beli atau bela sendiri dengan gaji yang halal dan dedak yang baik sembelih ikut syariah....kadang2 kita terlupa atau tak nampak kadang2 ayam tu pernak pergi mencatuk keluar kawasan ternakan kita...haram tu...susah nak cari yang halal sepenuhnya...saje fikir2 yang asyik dok kata takaful tu halal sangat sume tu buatan manusia...ada kita nampak pelaburan nye kat mana?

  33. saya bukan anti takaful tapi masih mencari...klu dah terpaksa...cuma sekadar fikir...harap2 Allah bagi yang terbaik.

  34. Unknown says:

    Husna Hasanah:
    Kalau nak membuat perbandingan, buat perbandingan dengan adil.

    1) Caruman vs Caruman (apa benefit yg dapat)
    2) Benefit vs benefit (berapa caruman yg dikenakan)
    3) Produk yg sama (takafulink vs takafulink, medical card vs medical card, berapa pula carumannya, apa benefit yg boleh dapat)
    4) Ada surplus sharing? berapa banyak pada tahun 2013, 2012, 2011, 2010, 2009?
    5) Berapa cash value jika dengan caruman yg sama dan benefit yg sama?

  35. terima kasih. tapi boleh tak sape2 bole beri penerangan mengenai pelaburan takaful ni? kemana investment nya?....maaf mungkin ada yang tak faham maksud saya...saya bole dengar perbandingan perbandingan tu secara adil dan keputusannya di tangan saya nak pilih mana...cuma boleh ke pihak TAKAFUL- TAKAFUL di malaysia bagi senarai dan jenis pelaburan anda? ini bukan masalah perbandingan secara adil atau tidak tapi duit yang kita invest untuk takaful adakah telus dan bersih dari pernigaan2 haram atau tidak itu sahaja....kalau setakat tukar nama dari insuran konvesional kepada takaful lepas tu tambah sikit penasihat shariah dalam senarai board belum cukup bersih lagi untuk orang ISLAM beralih dari insuran konvesional kepada takaful...maaf untuk berkata sebegini...mungkin terlalu berat untuk saya dan orang lain terima...tapi saya amat berharap adalah orang islam yang prihatin untuk mewujudkan satu takaful yang betul2 telus pelaburannya.. jadi disini ingin saya tekankan bukan perbandingan takaful saya ingin bandingkan tapi kemana arah PELABURAN TAKAFUL DI MALAYSIA? janganlah terdapat perniagaan2 haram yang kami tidak ketahui...waallahu a'lam...

  36. Salam,

    Homestay Husna Hasanah nak tahu kemana Takaful nie invest.. (saya just beri yg prubsn takaful.. ) Saya letak link disini. Nie saya ambik dari annual statement report 2013. Normally jika nak tahu kemana investment di laburkan kan, tgk annual statement report. Situ ader citer invest kat mana.

    https://www.prubsn.com.my/index.php?mm=download&sm=fr

    Moga dapat apa yang awak cari.

    :)

  37. Unknown says:

    Homestay Husna Hasanah, jika itu yang awak cari.. pastinya Syarikat Takaful Malaysia Berhad jawapannya...
    http://www.sc.com.my/data-statistics/list-of-shariah-compliant-securities-by-scs-shariah-advisory-council/

    jika berminat : call/sms/whatsapp 0139288678

  38. Unknown says:

    Layari kadmedical.blogspot.com...kad medikal yang menjamin pulangan 100% dalam simpanan takaful anda..

  39. Unknown says:

    maaf, cuma nk bertanya, saya dapat link ni iaitu ada syarikat insuran yang terlibat dengan pemberian sumbangan pada Rejim Israel.. boleh sapa2 pastikan tak web ini betul atau tidak ye..

    http://www.juf.org/donate/matching_gifts.aspx

  40. Erika says:

    Akak cari ejen prudential area kuantan..leh introduce sorang ke akak pls..tq
    0199946796

  41. Rizwan says:

    sapa nak buat side income di prubsn..
    boleh hubungi saya atau cer bukak blog saya...
    azmuhar.blogspot.com...
    top agent prubsn 2012 n 2013 adalah agent saya..alhamdulillah...

  42. Unknown says:
    This comment has been removed by the author.
  43. Unknown says:

    Adalah tidak adil jika hanya membandingkan produk sahaja. Bandingkan juga harganya.Premium bulanan untuk PRUBSN agak mahal kerana ianya sudah siap dipakejkan dengan pelan berkaitan pelaburan. Setakat ini, PRUBSN tidak memberi pilihan kad perubatan 'standalone' kepada pelanggan.

  44. Unknown says:

    AIA PUBLIC TAKAFUL ada menyediakan standalone yang melayakkan kita mendapatkan rawtaan sehingga RM1 Juta setahun dan tiada limit seumur hidup. Untuk keterangan lanjut, boleh hubungi saya di 0132461965 ( Cikgu Aiman ) atau email ke naimn20@gmail.com. terima kasih

  45. Firnes30 says:

    Kak..boleh contact saya 0136534122

  46. Firnes30 says:

    Kak..boleh contact saya 0136534122

  47. Unknown says:

    https://m.facebook.com/profile.php?id=1689082401305629
    Like page sy utk Maklumat lanjut, Takaful Ikhlas Berhad, Perunding Takaful Anda, NIK MOHD

  48. Unknown says:

    https://m.facebook.com/profile.php?id=1689082401305629

    Like page sy... Takaful Ikhlas Berhad, Perunding Takaful Anda, NIK MOHD

  49. Unknown says:

    https://m.facebook.com/profile.php?id=1689082401305629

    Like page sy... Takaful Ikhlas Berhad, Perunding Takaful Anda, NIK MOHD

  50. Unknown says:

    https://m.facebook.com/profile.php?id=1689082401305629
    Like page sy utk Maklumat lanjut, Takaful Ikhlas Berhad, Perunding Takaful Anda, NIK MOHD

  51. Unknown says:

    https://m.facebook.com/profile.php?id=1689082401305629
    Like page sy utk Maklumat lanjut, Takaful Ikhlas Berhad, Perunding Takaful Anda, NIK MOHD

  52. Unknown says:

    Standalone tu bermaksud kad perubatan tanpa simpanan/pelaburan. Ianya semata-mata kad perubatan sahaja.

  53. Unknown says:

    sy agent prudential since 2009...insyallah everthing ok about service n claim by me with prudential..siapa2 nk dptkn info juz pm me 0194885800..syed haqim

  54. Unknown says:

    menarik soalan abg ni...munkin real presention lebih baik utk fhm...

  55. Salam Sume, sape nak compare2 plan tu bleh tengok2 quotation yang baru saya buat hari ni.. =)

    Quotation Lelaki Bujang, 28 tahun, tidak merokok, kerja pegawai bank
    Manfaat Kematian : RM 90,000
    Manfaat Cacat Kekal : RM 90,000
    Manfaat Sakit Kritikal (36 jenis penyakit) : RM55,000
    Kemalangan : RM20,000
    Wad (Room And Board ) : RM150/sehari (Maximum 180 hari setahun)
    Limit Tahunan : RM90,000 (kenaikan 10% setiap 3 tahun jika tiada claim)
    Limit Sepanjang hayat : RM900,000 (Banyak tuuu…)
    Pesakit luar : RM 3,000 (Untuk kemalangan dan dialysis sahaja)
    **Plan ni ada co-takaful, Cuma 10% atau maximum RM 500 dari total bill hospital

    Sape nak free quotation tu just email saya detail anda ke wanmohdsyahir@gmail.com atau wassap je ke nombor 012-9672685 (Wan Syahir -Jurutera Takaful Anda) =)
    Nama:
    Kerja :
    Tarikh lahir :
    Status merokok :


Leave a Reply

Panel Hospital